افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 10788
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

ماسکهاي ويژه پوست دست


زيبايي و طراوت پوست دست با ماسکهاي گياهي

- جهت نرم کردن پوست دست، مقدار برابر گليسيرين و گلاب را مخلوط کرده و به کار بريد.
- جهت نرم و سفيد کردن دست، مقدار عسل و آب ليموترش را مخلوط نموده به مدت پانزده تا بيست دقيقه روي دستها بماليد و سپس بشوئيد.
- جهت نرم کردن دستهاي زبر و خشن، دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چاي خوري روغن بادام شيرين به همراه بيست و پنج گرم گلاب و بيست و شش قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط کرده و دستها را آغشته نماييد و با يک دستکش نخي بپوشانيد و پس از چند ساعت بشوئيد. (يک تا دو بار در ماه)
- جهت نرم کردن دستهاي خشن و تيره ميتوان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خانمهاي خانه دار به فكر باشيد!



خانمهاي خانه دارتا دير نشده به فكر باشيد!خشكي، قرمزي و بعضي اوقات زخم دستها، مشكل بسياري از خانمهاي خانه دار است، آنهايي كه در اثر شستشوي پيوسته، بدون استفاده از دستكش مناسب، دچار اگزماي تماسي شده اند.

آنچه در زير مي خوانيد اطلاعات لازم و مفيدي است براي پيشگيري و درمان اين بيماري:اگزماي تماسي دست به دو دسته كلي تقسيم مي گردد:

الف – اگزماي تماسي دست از نوع آلرژيك (حساسيتي):در اين حالت پوست نسبت به مواد خاصي حساسيت دارد. تماس با اين مواد باعث ظهور سلولهاي مخصوصي در پوست مي گردد. اين سلول ها ملكول هاي تحريك كننده بافتي ترشح نموده و به دنبال آن قرمزي، خارش و پوسته ريزي ظاهر مي شود. بيمار پوستش را مي خاراند و با اين كار عفونت هم به اگزما اضافه مي شود و در نهايت پوست دست خشك، خشن، ضخيم ( مثل چرم) و داراي پوسته و ترك هاي دردناك مي گردد. تخمين زده شده كه 2 درصد افراد جامعه داراي اين نوع اگزماي تماسي دست مي باشند. به طور كلي هر ماده اي ممكن است باعث بروز حساسيت تماسي دست گردد ولي از همه شايعتر برخي از فلزات مثل نيكل و كروم، مواد آرايشي، برخي از گياهان مثل پيچك سمي، مواد پلاستيكي و گاهي داروهاي موضعي مثل كرم نئومايسين را مي توان نام برد. نيكل و كروم در پوشش بسياري از وسايل فلزي روزمره مثل جواهرات بدلي، زيورآلات، ساعت، وسايل آشپزخانه و تعداد بي شماري لوازم ديگر وجود داشته و با اين حساب متوجه مي شويد كه پرهيز از تماس با اين فلزات چقدر مشكل مي باشد. ساير عوامل ذكر شده نيز به وفور در زندگي ما وجود دارند و لذا اجتناب از آنها خيلي مشكل و در حقيقت غير ممكن است. به اين دليل در تشخيص اين نوع اگزماي تماسي دست بايد نهايت احتياط از جانب پزشك به عمل آمده و حتماً تشخيص با تست هاي دقيق آزمايشگاهي (در حد امكان) تأييد گردد زيرا اين تشخيص دردسرهاي زيادي براي بيمار به وجود مي آورد و استرس هاي فراواني را برايش ايجاد مي نمايد

مهمترين قسمت درمان ، پرهيز ( تا حد امكان) از ماده حساسيت زا مي باشد و اگر اين مطلب خوب رعايت شود ، نه تنها نياز به درمان دارويي بسيار كاهش مي يابد بلكه گاهي بدون درمان دارويي هم فرد خود به خود بهبود مي يابد.

ب- اگزماي تماسي دست از نوع تحريكي:در اين حالت ماده مسئول، باعث تحريك و آزار پوست و ايجاد اختلال و تخريب در ساختمان مي گردد. اين نوع شايعترين علت اگزماي دست خانم ها را تشكيل مي دهد. موادي كه بيشتر مسئول بروز اين حالت هستند عبارتند از شوينده هاي ودترژانت ها (مثل وايتكس و غيره) مواد آرايشي، فرآورده هاي نفتي، سيمان، اسيدها و مواد قليايي. لازم به تذكر است كه هر كس به مدت طولاني زياد با آب و مواد پاك كننده سر و كار داشته باشد خواه ناخواه مبتلا به اين عارضه مي شود لذا بروز آن در آشپزها، خانم هاي خانه دار، مادراني كه بچه كوچك دارند و شغل هاي خدماتي ، دور از انتظار نيست . مگر اين كه مراقبت و محافظت دقيق و مرتب از پوست دست به عمل آيد. در اينجا هم اصل كلي درمان، پرهيز از تماس مستقيم با مواد تحريك كننده است.


توصيه هاي كلي به خانمهاي خانه دار

1- شستشوسعي كنيد كه در طول روز حداكثر 3 بار دستهايتان به طور مستقيم با آب و صابون تماس داشته باشد. انجام اين كار در ابتدا مشكل است (به خصوص براي خانم هاي ايراني كه اكثراً تا حدي وسواس شستن دارند) ولي با كمي تمرين و ظرف مدت كوتاهي اين مسئله جا افتاده و به طور مثال مي توانيد تنظيم كنيد كه فقط در هر بار وضو گرفتن، دست با آب تماس مستقيم داشته باشد (آب ولرم بهتر است).


2- استفاده از مرطوب كنندهچون پوست افراد اگزمايي معمولاً خشك است ، استفاده مرتب از كرم مرطوب كننده خيلي خوب و توصيه مي شود. در مورد نوع و مارك كرم مصرفي حتماً با متخصص پوست مشورت كنيد و هيچگاه سر خود آن را از داروخانه نخريد. علت اين است كه شما مي خواهيد اين كرم را مرتب و مكرراً استفاده نمائيد و اگر آن كرم به هر دليل مناسب پوست جنابعالي نباشد بسيار مضر بوده و چه بسا مشكل دستتان را بدتر كند. بلافاصله بعد از شستشو يا حمام، با يك حوله نرم پوست را با آرامي خشك كرده و سريعاً كرم نرم كننده يا مرطوب كننده بماليد. از همين كرم در طول ساعات بيداري هم بايد به دفعات و مكرراً استفاده شود.


3- تأثير مواد غذاييارتباط خوردن مواد غذايي با اگزماي تماسي دست دقيقاً مشخص نيست. اگر فكر مي كنيد رابطه اي بين بيماري شما و ماده غذايي خاصي وجود دارد بهتر است حداقل براي 3 ماه آن ماده غذايي خاص را از رژيم خود حذف نمائيد. البته لازم به تذكر است كه گاهي تماس دست با محتويات آن ماده غذايي در حين خوردن موجب بروز اگزما مي شود يعني ورود آنها به دستگاه گوارش نقشي در اينجا ندارد. به طور كلي بهتر است كه از خوردن نوشيدنيهاي حاوي رنگهاي خوراكي و مواد شيميايي افزودني، قهوه، كاكائو، شكلات، تنقلات مثل پفك نمكي، سوسيس و كالباس، كنسرو به خصوص كنسروهاي مانده، سس، ادويه و فلفل پرهيز كنيد.


4- آرامش فكريداشتن آرامش فكري و پرهيز از استرس در كليه مراحل زندگي و براي هر كس (بيمار يا سالم) بسيار مفيد است.


5- پرهيز از...از مصرف مواد آرايشي، عطرها، اسپري هاي خوشبو كنده و سيگار حتي الامكان پرهيز نمائيد.


6- استفاده از دستكشجهت كارهاي منزل حتما از دستكش استفاده كنيد. دستكش پوشش محافظي است كه پوست گرانبهاي دست شما را از گزند مواد آسيب رسان خارجي حفظ مي كند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com